اصناف شهر
اصناف شهر

توضیحات آگهی

مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه

اگر به دنبال یک مجموعه خوب جهت انجام انواع آزمایشات طب کار میگردید به این وبلاگ خوش آمدید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی در رابطه با آزمایش طب کار خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.
مرکز تخصصی طب کار چشم انداز در صادقیه در همین ابتدا نیاز میبینیم تا یکی از بهترین مراکز طب کار در صادقیه تهران را به شما معرفی کنیم.

مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه  با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها، به روز ترین تجهیزات، پزشکان متخصص و تکنسین های
با تجربه همواره در تلاش است تا آزمایشات شما را در تمیز ترین محیط ممکن و با رعایت تمامی اصول بهداشتی و در کوتاه ترین زمان انجام دهد.

این مرکز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین دارای مجوز رسمی از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای میباشد
که این امکان را فراهم میسازد تا معاینات بدو استخدام در این مرکز به راحتی انجام پذیرد و همچنین کارت سلامت رانندگان، چه درون شهری و چه برون شهری، صادر شود.

این مرکز همه روزه از ساعت 8 الی 10 صبح در خدمت شما عزیزان میباشد. لازم به ذکر است که تلاش این مجموعه بر اعلام کردن نتایج در همان روزی است که آزمایش میدهید و نیازی ندارید تا چندین روز برای جواب آزمایش خود صبر کنید.
اگر در محله صادقیه قرار دارید و به دنبال یک مرکز تخصصی جهت انجام آزمایشات طب کار میگردید، پیشنهاد ما به شما مجموعه چشم انداز میباشد.

معرفی تیزر مرکز تخصصی طب کار چشم انداز

طب کار چیست؟

به تازگی در مصاحبه ی استخدامی پذیرفته شده اید و و بخش جدیدی از زندگی شما با یک کار جدید آغاز شده است؟
تبریک میگوییم و برای این موفقیتتان بسیار خرسند هستیم. اما آیا در همین میان کارفرما به شما گفته است که برای ادامه ی روند باید آزمایش طب کار را انجام داده و نتیجه را به ایشان اطلاع دهید و شما به خوبی در این باره اطلاع ندارید؟
دیگر جای هیچ نگرانی ای نیست. در این مقاله به خوبی قصد داریم تا از 0 تا 100 روند این آزمایش را برای شما عزیزان شرح دهیم.

همانطور که به خوبی متوجه شده اید، آزمایش طب کار به مجموعه ای از آزمایشات مختلف به قصد بررسی میزان سلامتی شما در موارد مختلف و به جهت استخدام انجام میشود.
این آزمایشات نقش حیاتی ای را در روند استخدام شما متقاضی گرامی ایفا میکند.
در این آزمایشات نه تنها سلامتی جسمانی افراد مورد معاینه قرار میگیرد، بلکه میزان آسیب های احتمالی ناشی از شرایط کاری ایشان نیز تحت بررسی قرار میگیرد.

لازم به ذکر است که اگر در این موارد مشکلی وجود داشته باشد، برای بازدهی هرچه بیشتر جسم شما و همچنین مجموعه مورد نظر،
تلاش میشود تا فرآیند استخدام منقضی شده و یا به بخش هایی که برای شما مناسب تر و کم خطرتر است رجوع داده شوید.

طب کار صادقیه

سلامت کارکنان یک مجموعه اولویت کارفرما و مدیران یک شرکت میباشد. چرا که آسیب ها و بیماری های ناشی از محیط کار میتواند ضررهای بی شماری در پی داشته باشند.
همانطور که دانستیم آزمایش طب کار یکی از موارد ضروری در فرآیند استخدام میباشد.
همچنین لازم است بدانیم که این آزمایش بر طبق ماده 90 قانون تامین اجتماعی الزامی است. این آزمایش به قدری مهم میباشد که ممکن است به معاینات دوره ای در بازه های زمانی مختلف تبدیل شوند.
این معاینات تحت عنوان چک آپ های ادواری و به قصد بررسی مداوم سلامت جسمانی شما با توجه به شرایط کاریتان میباشد.

در واقع طب کار صادقیه به عنوان یکی از زیرشاخه های نوین رشته ی پزشکی میباشد که سلامت و کارایی کارکنان یک مجموعه را با توجه به نوع و سختی کار آن بخش میسنجد.
با انجام آزمایش طب کار متخصص این حوزه به خوبی میتواند متوجه این موضوع شود که آیا بیماری شما مربوط به شغل و حرفه ای است که مشغول به انجام آن هستید و یا عوامل خارجی دیگری در بروز این آسیب دخیل بوده اند؟
در این شرایط نه تنها آزمایشات شما مورد مطالعه قرار میگیرد، بلکه امکان بروز هرگونه بیماری با توجه به سن، ژنتیک و سابقه خانوادگی، جنسیت فرد و بیماری های زمینه ای شما نیز بررسی خواهند شد.
برای جلوگیر از بروز مشکلات جبران ناپذیر توصیه میشود آزمایش طب کار را جدی بگیرید چرا که انجام این آزمایشات به شما کمک میکند تا احتمال بروز آسیب هایی از این قبیل را به حداقل برسانید.

مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه4
مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه4

چه موقعی باید به مراکز طب کار مراجعه کرد؟

  • قصد شروع یک کار جدید را دارید.
  • از شما درخواست شده تا آزمایش اعتیاد انجام دهید.
  • به هنگام انجام معاینات دوره ای نیز باید به این مراکز مراجعه کرد.
  • مدتی است که استرس و اضطراب شما، در محل کارتان افزایش پیدا کرده است.
  • بازدهی شما به طور قابل توجهی در محل کارتان کاهش پیدا کرده است.
  • مدتی است که احساس میکنید به علت قرار گرفتن در محیط های پر سر و صدای محل کارتان، شنوایی شما دچار مشکل شده و یا کاهش پیدا کرده است.
  • به علت قرار گرفتن در محیط های شیمیایی احساس میکنید که دستگاه تنفسی شما مشکل پیدا کرده است و به راحتی نمیتواند نفس بکشید و یا بدن شما دچار لرزش شده است.
  • پس از یک روز کاری و یا حتی در حین کار، دچار کمردرد هایی میشوید که تا پیش از آن، تجربه نکرده بودید.

طب کار برای چه کسانی است؟

طب کار مختص به قشر خاصی از جامعه نیست، بلکه شما چه کارفرما باشید چه متقاضی یک شغل، نیاز است تا با آزمایش طب کار آشنا باشید و یا ملزم به انجام آن شوید.

درواقع هدف از انجام این آزمایشات که بررسی سلامت جسمی و روحی افراد است، به خوبی نشان میدهد که هر فردی که متقاضی یک شغل جدید است ملزم میباشد که آن را انجام دهد.
البته لازم است بدانید که این آزمایش ممکن است به صورت سالیانه نیز از شما گرفته شود تا سلامتی شما همچنان مورد بررسی قرار بگیرد.
بنابراین 99 درصد افرادی که مشغول به کار هستند حداقل یک بار جهت انجام این دست از معاینات  به مراکز طب کار مراجعه کرده اند.

 

هزینه ی آزمایش طب کار

طب کار با توجه به تعداد آزمایش های مورد نیاز هر مجموعه و کارفرما با دیگری میتواند متغیر باشد و به طبع هرچه تعداد آزمایشات و معاینات بیشتر باشد، بنابراین هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت.
هزینه ی آزمایش طب کار توسط انجمن صنفی مراکز تخصصی طب کار استان تهران تعیین میشود و طبق روال کشور عزیزمان،
هزینه ی انجام این تست ها در مراکز دولتی بسیار کمتر از مجموعه های خصوصی میباشد.

 

 هزینه های طب کار با کیست؟

مورد قابل بحث درباره آزمایشات طب کار، برعهده گرفتن مسئولیت هزینه ها میباشد. به راستی و طبق قانون، پرداخت کردن هزینه ی این آزمایش بر عهده کارفرما است و یا خود شخص آزمایش دهنده موظف است تا تمام مبلغ را بپردازد؟

به طور کلی آزمایش طب کار به دو مورد تقسیم میشود.

  1. انجام آزمایش طب کار در بدو استخدام
  2. انجام آزمایش های دوره ای

طبق ماده 90 قانون تامین اجتماعی کارفرما موظف است تا تمامی هزینه های مربوط به این آزمایش را بپردازد.
به زبان بهتر کارفرما مکلف است تا قبل از به کاری گیری فرد مورد نظر و به استخدام در آوردن ایشان، تدابیری اندیشیده و ترتیب معاینات پزشکی او را بدهد.
این موضوع به طبع باعث میشود تا مسئولیت انواع هزینه ها بر عهده ایشان باشد.

همچنین لازم است بدانید که بر طبق ماده 88 قانون تامین اجتماعی و همچنین ماده 92 قانون کار، نه تنها انجام سالیانه انواع معاینات دوره ای برای کارکنانی که در معرض انواع خطرات،
بیماری ها و آسیب های ناشی از کار خود هستند، یک الزام است و نتیجه آنها باید در پرونده شخص پیوست شود،  بلکه کارفرما موظف تا انواع هزینه های این آزمایشات را بپردازد.

تنها در یک صورت هزینه آزمایشات طب کار بر عهده خود شخص میباشد و آن هم در صورت بروز مشکلات حقوقی است.

وظیفه طب کار چیست؟

اما به راستی چه چیزی باعث شده است تا آزمایش طب کار به این درجه از ضرورت و محبوبیت در فرآیند استخدام تبدیل شود؟
برای پاسخ به این سوال به پنج  مورد از مواردی اشاره میکنیم که به طور اجمالی وظیفه این آزمایش است.

  1. شناسایی بیماری
  2. ارزیابی بیماری
  3. پیش گیری
  4. کنترل بیمای
  5. و در نهایت درمان بیماری

به زبان دیگر وظیفه ی کلی طب کار تشخیص به هنگام بیماری ها میباشد تا پیش از بروز آن بتوان اقدامات لازم را انجام داد و از آسیب های احتمالی پیشگیری کرد.
نکته ی حائز اهمیت درباره آزمایش طب کار که آن را تا این اندازه پراهمیت میکند این است که در صورت بروز هرگونه حادثه و مشکلی و بیان کردن آن در مراجع قانونی به راحتی میتواند به عنوان مدرک استفاده شود.

اهداف آزمایش طب کار

قطعا اهداف بسیار مهمی در پشت پرده آزمایشاتی است که طبق قانون الزام به انجام آنها میشود. آزمایش طب کار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هدف از انجام آزمایش طب کار به شرح زیر است:

  • انجام معاینات و بررسی شرایط فرد متقاضی نسبت به کار
  • بررسی مناسب بودن یا نبودن متقاضی برای کاری که برای ایشان در نظر گرفته شده است
  • مقایسه شرایط فرد به هنگام استخدام و پس از گذشت مدتی از آغاز کار
  • کمک به مجموعه و کارفرمای مربوطه در جهت بهبودسازی محیط کار برای فرد متقاضی، شناسایی آسیب های ایشان و
    همچنین آسیب های شغل مربوطه و در نتیجه اطلاع از هزینه های مربوط به حق بیمه و تلاش برای به حداقل رساندن این هزینه ها
  • بررسی محیط کار مورد نظر و ارائه توصیه هایی در رابطه با بهبود شرایط ایمنی و بهداشتی مجموعه
  • کمک به متقاضیان و در نهایت کارکنان آینده به جهت سازگاری هرچه بهتر با محیط شغلی جدید خود
  • مطلع شدن از تناسب جسمانی شاغلان با شرایط روحی آنان در محیط کار آنها، در بررسی معاینات دوره ای
  • ارزیابی انواع آسیب ها و مشکلاتی که فرد در محیط کار دچار آنان شده است
  • ارجاع فرد مذکور در صورت نیاز به متخصص

اپتومتری در طب کار

یکی از انواع معایناتی که در مراکز طب کار و در آزمایشات بدو استخدام انجام میشود، اپتومتری یا به اصطلاح غیر پزشکی، بینایی سنجی میباشد.
این مورد یکی از مهم ترین معایناتی است که باید به دقت انجام شود. چرا که در انجام این معاینات مشخص خواهد شد.
عملکر بینایی فرد به چه صورت است و در صورت وجود مشکلاتی از جمله ضعف بینایی و سایر بررسی خواهد شد و برای کنترل و درمان آن اقداماتی انجام میشود.

معاینات بینایی سنجی در مراکز طب کار اغلب به صورت موارد زیر میباشد:

  • تیزبینی
  • عمق دید
  • میدان بینایی
  • دید رنگ

از طرف دیگر در این معاینات مشخص میشود که آیا این فرد با مشکلات مذکور توانایی کار در این مجموعه را دارد یا خیر و اگر میتواند به خوبی فعالت کند،
آیا نیاز است تا ایشان اقداماتی جهت پیشگیری و مراقبت از چشمان خود انجام دهد و یا خیر. به عبارت دیگر  کارفرمایان به راحتی میتوانند مشخص کنند که چه کاری مناسب افرادی است که دارای اختلال بینایی هستند.
همچنین با انجام این آزمایشات و ثبت جزئیات بینایی شخص، امکان بررسی راحت تر آسیب ها و مشکلات احتمالی و گسترش یا عدم گسترش بیماری های فرد شاغل فراهم میشود.

مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه5
مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه5

ادیومتری در طب کار

ادیومتری یا شنوایی سنجی یکی دیگر از آزمایشاتی است که از اهمیت زیادی برخور دار میباشد. در انجام این معاینات میزان حساسیت شنیداری فرد سنجیده میشود.
لازم به ذکر است که انجام این آزمایشات فاقد هرگونه درد و آسیب میباشد و جای هیچ نگرانی ای وجود ندارد.
برای انجام این نوع از معاینات نیاز است تا فرد مراجعه کننده بر روی یک صندلی داخل اتاقی که به خوبی عایق صوتی شده است، بنشنید و هدفونی که به او داده میشود را بر روی گوش های خود قرار دهد.

سپس از او خواسته میشود تا با توجه به صداهایی که از درون هدفون برای او پخش میشود، واکنش نشان دهد و دگمه ی مورد نظر را فشار دهد.
در نهایت نتیجه این تست برای هر یک از گوش های شما بر روی کاغذی به نام نوار گوش ثبت شده و ضمیمه پرونده تان خواهد شد.

در انجام معاینات شنوایی سنجی مشخص میشود که فرد مذکور مناسب شغل هایی با سر و صدای بالا میباشد یا خیر.
همچنین مانند مورد قبل میتواند از بروز مشکلات جدی تر پیشگیری کرده و بررسی کند که پس از مدتی کار در این مجموعه به او آسیبی وارد شده است که باعث افزایش و یا ایجاد اختلال در شنوایی او شده است یا خیر.

اقدامات لازم قبل از ورود به اتاق ادیومتری

  • تلفن همراه خود را خاموش کنید.
  • عینک و سایر لوازم جانبی را از روی صورت خود بردارید.
  • از آدامس جویدن جدا خودداری کنید.
  • هدفون را با توجه به راهنمایی های تکنسین، به صورت صحیح بر روی گوش های خود قرار دهید.
  • سکوت را رعایت فرمایید.
  • به سخنان تکنسین خود به خوبی گوش فرا دهید و درک کاملی ازنوع پاسخدهی مورد نیاز داشته باشید.
  • در صورت مصرف دارو و سابقه ی مشکل در این باره، حتما پزشک شنوایی سنجی را در جریان قرار دهید.

البته در مجموعه مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه تمامی رفتارهای همکاران ما در عین احترام با مراجعین عزیز بوده و تنها نکات بالا جهت عملکرد بهتر مجموعه در قبال شما عزیزان میباشد.

اسپیرومتری در طب کار

اسپیرومتری یا تست تنفس نیز یکی دیگر از آزمایشات مربوط به طب کار میباشد. این معاینات جهت بررسی عملکرد ریه است.
در طی این آزمایش حجم هوایی که به هنگام تنفس به ریه ی شما وارد شده و از آن خارج میشود، نسبت به حجم هوای بیرون، اندازه گیری میشود.
این روش نیز فاقد هرگونه درد میباشد و نیازی به نگرانی ندارد. در این روش ابتدا قد و وزن شما اندازه گیری خواهد شد.
چراکه مقدارحجمی که هر فرد با توجه به سن، جنسیت، قد و وزن خود وارد ریه اش میکند، بسیار متفاوت است.

برای شروع به صورت کاملا آرام بر روی یک صندلی خواهید نشست. در این شرایط لازم است تا اگر چیزی تنفس شما را مختل میکند از خود دور،
باز و یا شل کنید. طبق دستور العمل های کارشناس، گیره ی مخصوص را به بینی خود بزنید و داخل وسیله ای که با نام دهانی به شما داده خواهد شد، نفس بکشید.
نکته ی حائز اهمیت این است که به صورت کامل و محکم لب هایتان را دور قطعه دهانی ببندید تا فقط هوایی که از دهان شما وارد و خارج میشود اندازه گیری شود و درصد خطا به پایین ترین حد ممکن برسد.

موارد منع انجام تست اسپیرومتری

اگر شرایط و بیماری های زیر را دارا بودید، برای انجام این تست حتما با پزشک متخصص طب کار مشورت کرده و به ایشان اطلاع دهید.

موارد شامل:

  • سابقه عفونت ریوی
  • سابقه فشار خون کنترل نشده
  • سابقه سرفه با خلط خونی
  • سابقه سکته مغزی
  • سابقه آمبولی ریه، سل و دیگر عفونت های تنفسی
  • پارگی پرده گوش
  • جراحی چشم یا گوش

الکل در طب کار

استفاده بیش از اندازه هر چیزی و یا به اصطلاح سوء مصرف، عواقبی دارد که حتی ممکن است جبران ناپذیر باشد.
به منظور جلوگیری از این عواقب در محیط کار، کارفرمایان با قصد های مختلف همواره تلاش میکنند تا از سلامت کارکنان خود مطلع شوند.
برخی از دلایلی که ممکن است کارفرمایان از شما درخواست تست اعتیاد کنند به شرح زیر است:

  • جلوگیری از مصرف بیش از اندازه و خارج از کنترل الکل توسط کارکنان
  • جلوگیری از پیشرفت در استفاده از الکل و اقدام برای درمان کارکنان مجموعه خود
  • ممانعت از به کار گیری افرادی که قانون مصرف الکل را زیر پا گذاشته اند و یا به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند
  • فراهم سازی محیطی عاری از هرگونه نا امنی برای سایر کارکنان

اما شاید بهتر باشد تا بدانیم کارفرمایان در چه شرایطی از کارکنان میخواهند تا تست اعتیاد را انجام بدهند.

  1. در بدو استخدام در آزمایشات طب کار
  2. هنگام شک به رفتار یک کارکن
  3. پس از ایجاد حادثه ای جبران ناپذیر
  4. پس از گذراندن دوره های ترک اعتیاد
  5. به صورت اتفاقی و پیش بینی نشده

آیا طب کار ازمایش اعتیاد دارد؟

در آزمایش طب کار شما ممکن است نیاز به بررسی وضعیت اعتیادتان نیز ذکر شده باشد. درخواست برای انجام این آزمایش از طرف کارفرما انجام میپذیرد.
ایشان میتواند با توجه دلایل مورد نظر خود، نیاز به این انجام این آزمایش را چه در بدو استخدام، چه در حین مدت کارتان و چه در انجام معاینات سالیانه شما درخواست کند.
نکته حائز اهمیت این است که کارفرما میتواند در هر زمان از مدت کاری شما با توجه به صلاحدید خود، به صورت کاملا اتفاقی از افراد مشکوکی که تحت نظر ایشان هستند، انجام این آزمایشات را درخواست کند.

آزمایش اعتیاد طب کار چیست؟

همانطور که از اسم این آزمایش مشخص است، تستی جهت اثبات داشتن اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل میباشد.

البته لازم به ذکر است که امکان خطا و حتی تقلب در این آزمایشات نیز وجود دارد اما پس از آنکه از شما درخواست شد تا بنا به هر دلیلی،
آزمایش اعتیاد طب کار را انجام بدهید، نگران نباشید. آزمایش اعتیاد طب کار شامل چندین موارد محمدود میباشد که ما در این بخش آنها را جمع آوری کرده ایم تا خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه در زمینه آزماشات مورد نیاز اعتیاد یکی از کاملترین آزمایشگاه های ممکن در تهران در منطقه صادقیه را دارا میباشد که در صورت نیاز به درخواست ارسال
آزمایشات به ارگانها این کار را برای شما عزیزان انجاغم خواهد داد.

انواع مختلف آزمایشات اعتیاد در خصوص مواد مخدر و الکل توسط کارفرما شامل موارد زیر میباشد:

  • آزمایش ادرار
  • آزمایش خون
  • آزمایش مو
  • آزمایش تنفس برای تست الکل
  • غربالگری عرق بدن برای مواد
  • غربالگری بزاق دهان برای مواد
نوع آزمایش میزان رایج بودن امکان خطا و تقلب نتیجه ناشتا بودن
آزمایش ادرار بسیار رایج زیاد 24 الی 48 ساعت نیاز ندارد
آزمایش خون بسیار رایج بسیار کم 24 الی 48 ساعت نیاز ندارد
آزمایش مو متوسط بسیار کم در ایران رواج ندارد نیاز ندارد
آزمایش تنفس بسیار رایج بسیار کم 3 الی 5 دقیقه نیاز ندارد
؛ربالگری عرق بدن متوسط بسیار کم 7 الی 10 روز نیاز ندارد
،ربالگری بزاق دهان رایج متوسط 5 الی 7 دقیقه نیاز ندارد

 

چه مواردی در آزمایش اعتیاد مورد بررسی قرار میگیرند؟

آز آنجایی که نتیجه این آزمایشات نقش بسیار حیاتی ای را در هنگام استخدام کارکنان ایفا میکند، نیاز است تا طیف گسترده ای از مخدرها و روان گردان ها در بدن فرد مورد بررسی قرار گیرند.
این موارد عبارتند از:

  • ماری جوانا و مشتقات آن
  • آمفتامین ها و مشتقات آن
  • استروئید ها و مشتقات آن
  • تریاک
  • کراک
  • هروئین
  • کوکائین
  • متادون
  • ترکیبات الکلی
مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه6
مرکز-تخصصی-طب-کار-چشم-انداز-در-صادقیه6

چه داروهایی تست اعتیاد طب کار را مثبت میکنند؟

  • آنتی هیستامین
  • داروی ضد افسردگی
  • آنتی بیوتیک ها
  • مسکن هایی که دارای کدئین هستند
  • داروی اعصاب
  • داروی ضد احتقان

آزمایش خون طب کار چیست؟

در طب کار از کارامد ترین و جامع ترین آزمایشات خون بهره گرفته میشود. برای مثال یکی از مهم ترین آزمایش ها که CBC  نام دارد به عنوان آزمایش شمارش کامل خون شناخته میشود.
عواملی مانند تعداد پلاکت ها، گلبول های سفید و قرمز و سایر را مورد بررسی قرار میدهد.

در این بخش میتوانید مهم ترین عواملی که در این آزمایش بررسی میشوند را مطالعه کنید.

  • شمارش سلول های خونی (CBC)
  • قند خون ناشتا (FBS)
  • کلسترول (Cholestrol)
  • کراتینین (Cr)
  • نیتروژن اوره خون (BUN)
  • تری گلیسیرید (TG)
  • آنزیم های کبدی (SGPT & SGOT)

آیا سیگار در آزمایش طب کار مشخص میشود؟

برخی مشاغل وجود دارند که برای مشغول به کار شدن در آنها، نیاز است تا مصرف سیگار و یا مشروبات الکلی خود را به صورت کامل قطع کنید.
پس مقابل این سوال باید پاسخ دهیم: بله، مصرف هرگونه نیکوتین به مدت 2 الی 4 روز پس از استعمال و به طور معمول در آزمایش ادرار طب کار قابل مشاهده است.
نیکوتین با عنوان کوتینین در برگه آزمایش که حاصل تبدیل 80 درصد از نیکوتین موجود در سیگار ها، پیپ و سایر در کبد است، مشاهده خواهد شد.

این نیکوتین میتواند شامل انواع سیگار، سیگارت ها، پیپ، قلیان، ویپ، سیگار های الکترونیکی و سایر شود و چنانچه فرد سالهای زیادی است
که به طور مداوم دخانیات های متنوعی را استعمال میکند، این زمان میتواند تا یک هفته و یا بیشتر افزایش پیدا کند.

پس نتیجه میگیریم که هر کارفرمایی با توجه به نیاز مجموعه و حساسیت های موجود در محل کار آینده شما، میتواند از شما بخواهد تا نتیجه این تست را خدمت ایشان ارائه دهید.

آیا طب کار الزامی است؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم بر اساس ماده 90 قانون تامین اجتماعی برای ورود به مشاغل دولتی و سایر مشاغل که کارفرما با توجه به صلاحدید خود،
درخواست آزمایش طب کار میکند، الزام وجود دارید و شما ملزم هستید تا این فرآیند را به صورت کامل انجام داده و نتیجه را به مجموعه مورد نظر خود تحویل دهید.

در واقع در کنار سایر فاکتورهایی که برای استخدام شما در یک مجموعه وجود دارد، آزمایش طب کار یکی از پراهمیت ترین مواردی میباشد که وجود دارد.
چرا که با این آزمایش نه تنها کارفرما از سلامت جسم و روان شما آگاه میشود، بلکه در صورت وجود هرگونه مشکل برای پیشگیری از وخامت اوضاع و تحت فشار قرار دادن شما
متقاضی گرامی، تلاش میشود تا مراقبت های لازم انجام پذیرد و در بخش های مناسب خود و شرایط جسمیتان مشغول به کار شوید.

نکات مهم دیگری که در مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه به آن توجه بسیار ویژه ای میشود و تمامی آزمایشات واجب و مهمی که هستش و شما برای هر سبک فعالیت
در مجموعه ای به آن نیاز دارید را ما در مجموعه خدماتش را در اختیار شما عزیزان قرارداده ایم تا بتوانید به سریعترین زمان ممکن آزمایشات خود را تکمیل کنید.

این عمل همچنین باعث میشود تا افراد مجموعه نسبت به آن وفادارتر شوند و مسئولیت پذیرتر باشند، چراکه به وضوح اهمیت کافرما نسبت به سلامتیشان را لمس میکنند.
از طرف دیگر باعث جلوگیری از مرخصی ها و کم کاری های ناشی از بیماری ها و آسیب های جسمی فرد میشود.

آیا برای طب کار باید ناشتا باشیم؟

آزمایش طب کار از دسته از آزمایشاتی است که برای انجام آن نیاز است تا ناشتا باشید.
بهتر است شب قبل از انجام آزمایش، وعده غذایی خود را در حد سالاد، بسیار سبک انتخاب کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنید.
بهتر است بعد از آخرین وعده ی غذایی خود، چیز دیگری میل نکنید تا دقت آزمایشات شما به بالاترین حد ممکن خود رسیده و بررسی ها با دقت بالاتری انجام پذیرند.

برای طب کار چند ساعت باید ناشتا بود؟

برای آزمایش طب کار نیاز است تا حداقل 10 الی 12 ساعت از قبل آزمایش ناشتا باشید تا بهترین نتیجه حاصل گردد.
به هنگام ناشتایی استفاده از آب به هر میزان که نیاز بدنتان باشد و حتی در مواردی برای رفع گرسنگی کاذب، مجاز است و هیچگونه محدودیتی در استفاده از این مورد نخواهید داشت.

برای طب کار چه مدارکی لازم است؟

قلم و خودکار خود را برداید و موارد زیر را یادداشت کنید و حتما از شب قبل در یک پوشه مخصوص قرار دهید تا نگرانی ای درباره ناقص بودن مدارک خود نداشته باشید.
اگر به جهت انجام آزمایشات بدو استخدام اقدام میکنید، موارد زیر مدارکی هستند که شما به جهت انجام این آزمایش نیاز دارید تا همراه داشته باشید.

  • دو قطه عکس 3 در 4
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • کارت پایان خدمت و در صورت معافیت از سربازی کارت معافیت از خدمت
  • کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معیفیت از خدمت
  • معرفی نامه از کارگزینی
  • مدارک پزشکی در صورت وجود سابقه پزشکی
  • عینک و سمعک در صورتی که از آنها استفاده میکنید

اما اگر برای دریافت کارت سلامت رانندگان به مراکز طب کار مراجعه میکنید، نیاز است تاا مدارک زیر را با خود همراه داشته باشید:

  • یک قطعه عکس 3 در 4
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • گواهینامه معتبر رانندگی
  • کپی شناسنامه، کارت ملی و گواهینامه رانندگی
  • مدارک پزشکی در صورت وجود سابقه پزشکی

برای طب کار کجا بریم؟

برای انجام آزمایشات طب کار کافیست تا به مراکزی مراجعه کنید که با همین نام تاسیس شده اند.
مراکزی با عنوان طب کار، مجموعه هایی هستند که از 0 تا 100 آزمایشاتتان را به همراه تفسیر آن خدمت شما متقاضیان گرامی ارائه میدهند.

در ابتدای این مقاله به شما مرکز تخصصی طب کار چشم انداز را معرفی کردیم. با اطمینان میتوانیم به شما بگوییم اگر در محدوده صادقیه سکونت دارید، این مرکز میتواند بهترین انتخاب شما باشد.

این مرکز علاوه بر آنکه تمامی آزمایشات طب کار شما را انجام میدهد، کارت سلامت رانندگان را نیز صادر میکند.
بنابراین اگر به هردوی آنها نیاز پیدا کرده اید، با یک تیر دو نشان بزنید.

تتو در طب کار

آیا داشتن تتو میتواند باعث شود تا برای شما در آزمایشات طب کار مشکل پیش بیاید؟
به صورت کلی بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم که خیر. داشتن تتو در این فرآیند باعث ایجاد هیچ گونه مشکلی نمیشود و ممنوعیتی در قوانین برای این مورد وجود ندارد،
مگر آنکه تصویر و یا نوشته ی تتوی شما بر خلاف نظم عمومی و موارد شرعی باشد.

نکته حائز اهمیت این است که هر ارگان و یا سازمانی که شما قصد کار در آن را دارید، قوانین مخصوص به خود را دارد و نمیشود یک نسخه ی کلی برای تمامی این مجموعه ها پیچید.
پس نیاز است تا بدانید قوانین محل مورد نظر شما از چه استاندارد هایی بهره مند هستند.

مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه با توجه به در نظر گرفتن تمامی آزمایش های مورد نیاز برای افرادی که میخواهند در فضاهای دولتی مشغول به کار شوند و نیاز به
پاسخگویی و جواب سریع دارند ما در کنار شما عزیزان هستیم.

جواب ازمایش طب کار چند روز طول میکشد؟

آزمایشات طب کار معمولا ممکن است بین 2 الی 5 ساعت زمان ببرد،
اما یکی از نکته های قابل توجه این است که با وجود طول کشیدن این آزمایشات، جواب آنها اغلب تا پایان همان روز خدمت شما متقاضی عزیز تحویل داده میشود.

لازم است تا بدانیم برای مشاغل پیچیده تری مانند آتش نشانان، پلیس ها و سایر ممکن است این زمان کمی بیشتر از مشاغل عادی به طول بیانجامد.

این نکته را هم بدانید که اعتبار این آزمایشات نیز تا مدت زمانی است که شما در آن مجموعه مشغول به کار هستید.
بدان معناست که اگر شما قصد تغییر شغل داشته باشید، تمامی این آزمایشات نیز باید مجددا انجام شوند.

چه آزمایشاتی در طب کار انجام میشود؟

به طور اجمالی آزمایشات مراکز طب کار به چند دسته اصلی تقسیم میشوند که طی انواع بررسی ها تحت نظر پزشک و متخصص این بخش ها مطالعه میشوند.
در این بخش قصد داریم تا چندین مورد از آنها را نام ببریم.

  • آزمایش طب کار در ابتدای استخدام
  • آزمایش طب کار جهت معاینات دوره ای
  • آزمایش طب کار جهت تعیین محمدودیت ها و نباید های شغلی
  • آزمایش طب کار جهت انجام معاینات مخصوص و همچنین چک آپ ویژه کارمندان
  • آزمایش طب کار جهت بررسی شرایط بازگشت به کار
  • آزمایش طب کار جهت بررسی و شناخت مشلات روحی ناشی از کار
  • آزمایش طب کار جهت تعیین خسارات از کارافتادگی و به دنبال آن درمان بیماری شغلی موردنظر

چه کسانی در طب کار رد می شوند؟

عوامل مختلفی هستند که باعث میشوند یک فرد در معاینات طب کار رد شود.
یکی از این عوامل میتواند داشتن برخی از مشکلات و بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی، ریوی و یا حتی دیابت باشند.
همچنین در مشاغلی که داشتن شرایط جسمانی خوب ملاک آن شغل است، نیاز است تا از سلامت حداقلی برخوردار باشید. در غیر این صورت ممکن است تا در این معاینات رد شوید.

از آنجایی که در آزمایش طب کار بینایی و شنوایی شما نیز مورد بررسی قرار میگیرد، در صورت وجود مشکل در این موارد ممکن است برای شما مشکل پیش بیاید و رد شوید.

مورد بعدی که میتواند از دلایل رد شدن متقاضی در آزمایشات طب کار باشد، مثبت شدن تست اعتیاد ایشان است.
چرا که کارفرما به افرادی نیاز دارد که از تمامی جهات از سلامت کافی برخوردار باشند و عاملی باعث نشود تا انگیزه کار از آنها گرفته شود.

مورد آخری که به آن در این بخش اشاره مکنیم، عدم برخورداری کافی از سلامت روان میباشد.
افراد با داشتن مشکلاتی مانند استرس و اضطراب غیر قابل کنترل، افسردگی شدید، اختلالات روانی و سایر نمیتوانند گزینه مناسبی برای مجموعه هایی باشند که نیاز دارند تا در روند کاری آنها تداخلی ایجاد نشود.

در طب کار چه معایناتی انجام میشود؟

در مراکز طب کار انواع مختلفی از معاینات انجام میشود. معاینات زیر، تحت نظر متخصص طب کار انجام میشود که در بخش زیر به برخی از مهم ترین موارد آنها، اشاره کرده ایم.

  • معاینه اندام ها توسط پزشکان و متخصصین طب کار
  • آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایش اعتیاد
  • بررسی تست بینایی سنجی (یا در اصطلاح پزشکی اپتومتری)
  • بررسی تست شنوایی سنجی (یا در اصطلاح پزشکی ادیومتری)
  • بررسی تست تنفس (یا در اصطلاح پزشکی اسپیرومتری)
  • بررسی تست نوار قلب به جهت بررسی چجگونگی عملکرد و سلامتی قلب
  • بررسی تست های مربوط به سلامت روان
  • و در نهایت معاینه و بررسی نتیجه آزمایشات توسط متخصص طب کار و اعلام نظر نهایی توسط ایشان

دیابت در طب کار

تا به امروز به لطف رسانه های جمعی اطلاعات بسیار جامع و مفیدی درباره دیابت داریم.
اما حال نیاز است تابدانیم این بیماری در چه مشاغلی مشکل ایجاد میکند و یا ممکن است باعث رد شدن فرد مبتلا به دیابت در معاینات طب کار بشود یا خیر.

حقیقت این است که معمولا افراد برای داشتن بیماری ای مانند دیابت در این آزمایشات رد نمیشوند اما چندین شرط وجود دارد که در بخش زیر آنها را لیست کرده ایم.

شرایطی که ممکن است فرد مبتلا به دیابت در فرآیند استخدام شدن رد شود عبارتند از:

  1. داشتن تیرگی و تاری دید
  2. خستگی مفرط غیر قابل توجیه
  3. کاهش تمرکز
  4. غیبت مداوم و گرفتن مرخصی های پیاپی به علت بیماری
  5. کاهش میزان بهره وری مجموعه مورد نظر
  6. افزایش هزینه های مجموعه به جهت درمان شخص مذکور

لازم به ذکر است افراد با داشتن بیماری دیابت که اغلب انسولین مصرف میکنند، در همان ابتدای معاینات بهتر است برای شغل هایی مانند آتش نشان،
حراست، رانندگی ماشین های سنگین که نیاز به گواهینامه پایه 1 دارند و سایر اقدام نکنند، چرا که برای حفظ هر چه بیشتر سلامتیشان ممکن است که در طب کار رد شوند.

راه های ارتباط با مرکز تخصصی طب کار چشم انداز صادقیه

مدیریت: جناب آقای مجید تاجیک

تماس:

09123302890

02144284128

02144284160

آدرس: تهران- میدان آزادی- خیابان جناح- نرسیده و فلکه دوم صادقیه- نبش کوچه عابدزاده- پلاک 19- واحد3

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

  1. بیژن سلیمانی

    واقعا کار طب کار صادقیه بی نظیر هستش، ما با جمعی از دوستان رفتیم برای انجام آزمایش های مختلف و خیلی سریع ما را راه انداختن و زمان زیادی نبرد نسبت به سایر طب کارها.
    از نظر من جزو بهترین ها هستند و رضایتمندی بسیاری را در طول این مدت به دست آورده اند.
    بازم ممنون از مدیریت بسیار خوبشان

    • asnafshahr

      با تشکر از نظر مثبت شما.
      ما احترام زیادی در جهت وقت و زمان شما قائل هستیم و خوشحالیم که از مجموعه ما رضایتمند هستید و همیشه بر این باور هستیم که در صادقیه بتوانیم جزو بهترین باشیم

  2. فریبرز

    طب کار صادقیه به معنای واقعی بهترین طب کاری هستش که باهاشون همکاری داشتیم.
    یک خداقوت بهشون که انقدر عالی خدمات و بدون معطلی انجام میدهند.
    مرسی واقعا از این همه خدمات عالی که ارائه میکنید.

    • asnafshahr

      با تشکر از نظر مثبت شما، تمام اهداف این مجموعه بر همین حسب که عزیزانی که تشریف میاورند معطل نشوند و خیلی زود کارشون بدون معطلی راه بیفته، ما تمامی سعی خودمان را بر همین اساس انجام میدهیم.

  3. فریبرز فیروز

    واقعا مرسی از معرفی بسیار خوبتان، چقدر عالی در صادقیه تهران خدمات مختلفی را در این مجموعه انجام میدهند.
    ما برای یکسری خدمات قبلا شمال تهران مراجعه میکردیم اما وقتی با شما آشنا شدیم و از خدمات خوب پرسنل شما آشنا شدیم هم برای خانواده خودمان و هم معرف شما در بسیاری از جاها بوده ایم.
    واقعا به خاطر خدمات بسیار خوبتان از شما سپاسگذاریم و خیلی راضی هستیم.
    این شعبه صادقیه واقعا فعالیتش بی نظیر هستش و از همه نظر کار بی نقص و عالی و در کمترین زمان ممکن انجام میدهند.
    با تشکر از شما

    • asnafshahr

      ممنون از نظر مثبت شما، بسیار خوشحالیم که رضایت دارید از کار ما و همکاران ما، با انرژی مثبت از شما سعی میکنیم تا هر روز این خدمات را بهتر کنیم تا شما عزیزان در صادقیه به همه شکل نیازتان به نحو احسن برطرف گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *