اصناف شهر
تماس بگیرید
شماره آگهی: 4707
اصناف شهر
دفتر اسناد رسمی 600 تهران

توضیحات آگهی

دفتر اسناد رسمی 600 تهران

 

قانونگذار با وضع قوانین ثبتی و ایجاد اداره دفتر اسناد رسمی 600 تهران ، برای ساماندهی اسناد استاندارد در این کسب و کار، در راستای تحقق هدف خود که همان وجود دفاتر جهت ثبت کردن تعهدات و معاملات و اسناد رسمی باشد، گام برداشته است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان دولتی و یکی از مهمترین نهادهای کشور است که در زیر مجموعه های قوه قضاییه  قرار دارد. وظایف سازمان ثبت اسناد ملی و املاک به طور کلی شامل : ثبت و اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت، ثبت املاک، ثبت ازدواج و طلاق و غیره است

دفتر ثبت اسناد رسمی در منطقه شهران

سردفتر (دفتر خانه)  مؤسسه ای خصوصی در ایران است که به طور حرفه ای بر قراردادها نظارت می کند و اسناد را به صورت رسمی ثبت می کند.

اگرچه دفترخانه بخشی از قوه قضاییه ایران است، اما به طور مستقل اداره می شود و از نظر مالی به دولت سیاسی وابسته نیست. دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی، رابط بین دولت و شهروندان است و مهمترین کار این نهاد تامین خواسته مردم در امور حقوقی و امنیت می باشد.

این نهاد مستقل از دولت و نهاد حاکم مسئولیت دارد و با تهیه اسناد در جلوگیری از درگیری های غیرضروری و کاهش مراجعات مردم به محاکم ایفای نقش می کند. یکی از ماموریت های این دفاتر کمک به تضمین سلامت حقوقی جامعه از طریق تثبیت مالکیت شهروندان بر اموال و دارایی های خود و تنظیم قراردادها و تعهدات برای جمع آوری بخشی از درآمد دولت است. دفتر ثبت اسناد رسمی در منطقه شهران یک موسسه حقوقی ( ثبت اسناد رسمی) در غرب تهران می باشد که این مهم را برآورده می کند.

خدمات دفتر ثبت اسناد شامل:

1- ثبت اسناد طبق مقررات قانونی

2- ارائه مواد گواهینامه در اسناد ثبتی

3- تایید اصالت امضا، قبولی و حفظ اسناد امانی

4- ثبت معامله مشروط و وثیقه در قالب های متعدد

5- ثبت معاملات اموال منقول

6- ثبت معاملات ملکی

7- ثبت وصیت نامه در قالب سند و عنوان

8- بیانیه ثبت در چند فرمت

9- ثبت وکالتنامه به صورت چندگانه

10- امضای گواهی در قالب های مختلف به استثنای اسناد مالی و معاملاتی

11- تایید پرونده های مشتری و کپی مدارک

12- رسید فیش واریزی مستاجر در قالب بند 52 بخشنامه تقاضای ثبت نام.

13- صدور گواهی عدم تجارت به موجب بند 89 مجموعه بخشنامه ثبتی.

14- ثبت تعهدنامه

15- ثبت اجاره

16- ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

17- ثبت اهدای نامه و اسناد اهدایی

18- ثبت اسناد ضمانت

19 – مسائل اجرایی

20- ثبت ازدواج و طلاق

می باشد.

 

برای چه کارهایی میتوانیم به دفتر ثبت اسناد مراجعه نماییم

1) ثبت اسناد رسمی:

قانونگذاران در بخشی از قانون مدنی اسناد رسمی را این گونه تعریف کرده اند که اسنادی است که افراد جامعه می توانند در دعوا یا دفاع از آن به عنوان دلیل استفاده کنند. بنابراین می توان یک مقاله را سند قابل استناد دانست. به همین دلیل می توان این سند را یکی از مهم ترین دلایل اثبات دعوی دانست و در صورت احراز تمامی شرایط، دادگاه موظف است آن را لازم الاجرا بداند و درباره آن  تصمیم بگیرد.

2) ثبت ازدواج:

انجام مراحل ثبت ازدواج (نکاح) در دفاتر اسناد رسمی یا همان محضر، در حال حاضر یک تکلیف و الزام قانونی تلقی می شود و به عبارتی انجام عقد نکاح در منزل برای طرفین کافی نیست. در عوض، زوجین باید ازدواج خود را در دفتر ثبت ازدواج، رسمی کنند. در غیر این صورت ممکن است مرد با  عدم ثبت عقد ازدواج با مشکل مواجه شود. برای این کار لازم است مراحل ثبت ازدواج به طور کامل در دفترخانه انجام شود.

3) ثبت طلاق:

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از این مسائلی که در زندگی بعضی افراد بوجود می آید متاسفانه طلاق است. ثبت طلاق مانند سایر وقایع ذکر شده مانند فوت باید در شناسنامه زوجین قید شود. طبق قانون حمایت از خانوادها، ثبت طلاق و بطلان آن می بایست  در دفتر رسمی ازدواج و طلاق پس از صدور گواهی از طرف قاضی و با رای دادگاه انجام شود

4)گواهی امضا:

در اسناد عادی تایید امضای شخص توسط سردفتر انجام می شود و اگر امضای دیجیتال یا الکترونیکی باشد، گواهی است که پس از ثبت اطلاعات دارنده امضای الکترونیکی در سامانه مربوطه برای وی صادر می شود. راه اخذ این گواهی نیز امضای سنتی با مراجعه به دفتر اسناد رسمی و امضای دیجیتال و ثبت نام در سامانه جهت ثبت  امضای الکترونیکی است.

5) وصیت نامه:

هر کسی می تواند قبل از مرگ وصیت نامه بنویسد. در وصیت نامه، شخص می تواند اموری را به افرادی که پس از مرگ او زندگی می کنند واگذار کند و از آنها بخواهد که در غیاب او این کارها را  انجام دهند و نیز دارایی ها و املاک خود را به سلیقه خود بین بازمانگان تقسیم کند.

اگر وصیت نامه به ثبت در دفتر اسناد رسمی 600 تهران برسد، هم برای کسی که وصیت می کند و هم افرادی که وصیت نامه شامل حال آنها می شود یک سند رسمی و ثبتی وجود دارد که هیچ کسی نمی تواند در آینده آنرا نادیده گرفته و می بایست به آن عمل کنند، لذا برای کسی که وصیت را انجام می دهد بسیار مطمئن و کارآمد است.

6)تعهد نامه:

در اصطلاح حقوقی، تعهدات ناشی از توافق بین دو طرف را تعهدات قراردادی می نامند. مثلاً با انعقاد نکاح، شوهر تعهد می کند که نفقه و مهریه زن را بپردازد. در این مثال، الزام به پرداخت مهریه و نفقه با توافق زن و شوهر تنظیم می شود و بین آنها یک تعهدنامه محضری و رسمی نوشته می شود.

موضوع تعهدات بین فردی می تواند مالی یا غیر مالی باشد. تعهد مالی انتقال مالکیت (شیء یا بهره) در اموال منقول یا غیر منقول تلقی می شود. به عنوان مثال، فروشنده قول می دهد با امضای اظهارنامه، مالکیت ملک را به خریدار منتقل کند.

در این مثال، تعهد به انتقال مالکیت ملک مورد معامله، تعهدی مالی تلقی می شود که از توافق خریدار و فروشنده ناشی می شود. مبایعه نامه تنظیم شده برای ثبت معامله نیز یک تعهد مالی بین طرفین، خریدار و فروشنده است. دفتر اسناد رسمی 600 تهران مفتخر است که تعهد نامه های محضری را برای مراجیعین محترم انجام دهد.

7) ثبت معاملات ملکی و خودرو:

هر فردی که در امر خرید و فروش املاک و مستغلات فعالیت می کند باید با مبانی و نکات این قراردادهای ملکی آشنا باشد، اما متأسفانه به دلیل عدم آشنایی مردم با نکات حقوقی در معاملات ملکی، اختلافات زیادی در قراردادها به وجود می آید. این چیزها منجر به ارجاع  پرونده های بسیاری به مراجع قضایی شده است. لذا ثبت معاملات ملکی در دفتر اسناد رسمی 600 تهران دارای اهمیت بسیار است . ثبت خرید و فروش خودرو نیز در دفتر اسناد انجام می پذیرد ولی اجباری نیست و برای نقل و انتقال، گواهی جهت انتقال خودرو کافی میباشد.

 

راه های ارتباطی با دفتر اسناد رسمی 600 تهران

مدیریت: جناب آقای احمد قورچیان

تماس:

09121087101

02144328984

02122714168

آدرس:

تهران- انتهای نیایش غرب- بلوار کوهسار- نبش خیابان شهید ادهمی- پلاک 160- واحد 7- جنوب غربی

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دفتر اسناد رسمی 600 تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *