اصناف شهر
اصناف شهر

توضیحات آگهی

دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران

دفتر اسناد رسمی  که به زبان عامیانه همان محضر (دفترخانه ) می باشد که جهت تنظیم قرارداد ها و ثبت اسناد در ایران تاسیس می شود  که وابسته به قوه قضاییه می باشد و از لحاظ مالی مستقل می باشد. دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران  با سردفتر دار جناب آقای سید محمود حسینی جهت رفاه شهرونداندر منطقه 3 تهران تاسیس شده است که اقدامات زیر را می توان در این دفترخانه انجام داد که شامل  ثبت سند و ثبت ازدواج ، طلاق، تعهد نامه، وصیت نامه، می باشد.

ثبت سند در منطقه 3 تهران

تنظیم اسناد وکالتی یا  قطعی املاک (رهنی و اجاره ای )، خودرو و صدور سند تک برگ و گواهی امضاء و مدارکی که می بایست برابر اصل گردد و کلیه امور ثبتی در دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران در منطقه 3 انجام می شود.

دفتر ثبت اسناد رسمی مفتخر است که مشاوره حقوقی  در کلیه امور ثبتی و حقوقی و تنظیم دادخواست را برای شهروندان منطقه 3  تهران  انجام دهد و نیز در ضمنا  دفتر اسناد رسمی 37 تهران آماده همکاری نهاد های  دولتی و خصوصی وسایر شرکت ها اعم از دولتی یا خصوصی و همچنین بانکها و آژانس های املاک و مراکز فروش خودرو می باشد.

الزام-به-ثبت-نکاح-و-طلاق-در-دفتر-اسناد-رسمی-شماره-37
الزام-به-ثبت-نکاح-و-طلاق-در-دفتر-اسناد-رسمی-شماره-37

ثبت نکاح و طلاق در دفتر اسناد رسمی شماره37

ثبت نکاح (ازدواج):

جهت حفظ نظم در جامعه الزام به ثبت نکاح یکی از قواعد اجتماعی و اسلامی می باشد که دولت ضمانت لازم را برای اجرای کیفری آن فراهم نموده است.

انسانها نیازهای زیادی دارند یکی از این نیازها ازدواج و تشکیل خانواده می باشد که منجر به  تداوم نسل است که در جوامع مختلف  با توجه به آداب و رسومی که درهرمنطقه از دنیا وجود دارد این نیاز برآورده می گردد. از آنجاییکه ازدواج کاملا شخصی می باشد اما حفظ نظم اجتماعی و حقوق افراد موجب شده است که حکومت ها در دنیا برای این گونه از روابط قوانینی را وضع کنند که تخلف از آنها می تواند مسئولیت کیفری و مدنی را برای افراد ایجاد کند و ضمانت اجرایی برای این قواعد آمره که توسط دولت ها که در ایران مسئولیت آن به عهده قوه قضاییه می باشد، وجود دارد  و افراد که قوانین ثبت ازدواج و نکاح را می پذیرند مجبور به اجرای آنها می باشند.

در-وصیت-نامه-های-رسمی-با-عادی-تفاوت-هایی-وجود-دارد-که-شامل
در-وصیت-نامه-های-رسمی-با-عادی-تفاوت-هایی-وجود-دارد-که-شامل

الزام به ثبت نکاح و طلاق در دفتر اسناد رسمی شماره 37

 

بر اساس قوانین حقوقی ایران بعد از اینکه صیغه بین زن و مرد جاری شد و طرفین به نکاح دائم در آمدند می بایست در دفاتر اسناد رسمی و نیز شناسنامه طرفین،  ازدواج آنها ثبت گردد .

  • جهت ثبت نکاح دائم در دفتر اسناد رسمی می بایست طرفین (زوج و زوجه) مدارک هویت خود را به سردفتر دار ارائه دهند و نیز اگر زوجه باکره باشد، می بایست مدارک رضایت پدر یا پدربزرگ یا  اگر فوت شده باشند گواهی فوت را ارائه کند و سردفتردار ازدواج آنها را در دفتر مخصوص خود ثبت می کند و زوج و زوجه سند ازدواج خود را امضا می کنند و سند در دفترخانه اسناد رسمی ثبت می شود.

 

  • جهت ثبت ازدواج موقت موارد زیر الزامی می باشد که شامل:
  • باردار شدن زوجه (تولد فرزند یا عدم تولد آن) در مدت زمانی که ازدواج موقت صورت گرفته باشد
  • توافق زوج و زوجه به ثبت ازدواج
  • اگر طرفین در ضمن عقد ثبت واقعه ازدواج را شرط کرده باشند.

بعد از صدور حکم دادگاه در رابطه با  طلاق زوجین می بایست به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و مدارک لازم هویتی و حکم دادگاه و نیز سند ازدواج خود را اراده دهند.

ثبت-تعهد-نامه
ثبت-تعهد-نامه

مراحل ثبت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی به شرح زیر است:

  • زوجین می توانند برای ثبت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی از وکیل طلاق کمک بگیرند و خودشان حضور نداشته باشند
  • برای ثبت طلاق می بایست یا خودشان حضور داشته باشند یا وکیل هرکدام از آنها
  • زوجین می بایست مدارک حکم طلاق، کارت شناسایی، سند ازدواج، گواهی مبنی بر عدم بارداری را به سردفتر دارد ارائه کنند.
  • اگر زوجه باکره باشد از طرف دادگاه به پزشکی قانونی جهت معاینه معرفی می شود.
  • مدت زمان ثبت واقعه طلاق از زمان حکم دادگاه سه ماه است اگر این زمان سپری شود و طلاق در دفتر اسناد رسمی شماره 37 ثبت نگردد رای دادگاه باطل می شود و می بایست مجددا جهت طلاق اقدام شود.
  • در ثبت طلاق، زوجه نباید در دوران عادت ماهیانه باشد.
  • دو شاهد جهت ثبت طلاق در دفتر اسناد رسمی می بایست حضور داشته باشند.
  • رونوشت سند طلاق را می توان چند بار اخذ کرد.
ثبت-نکاح-و-طلاق-در-دفتر-اسناد-رسمی-شماره37
ثبت-نکاح-و-طلاق-در-دفتر-اسناد-رسمی-شماره37

ثبت تعهد نامه

تعهدنامه محضری به تعهدی گفته می شود که متعهد و متعهدله با مراجعه کردن به دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران و ارائه مدارک معتبر و رسمی مورد نیاز آنرا با توجه به شرایط خود تنظیم کرده قابل ذکر است شرایط می بایست به طور صحیح و دقیق موضوع،مقاد،متعهد ومتعهدله کاملا مشخص باشد قابل توجه است که تعهد نامه که در دفتر اسناد ثبت می شود اعتبار بالایی دارد و ضمانت اجرایی حقوقی دارد.

ثبت وصیت

ثبت وصیت نامه رسمی جزء فعالیت های مربوط به دفاتر اسناد رسمی می باشد چه در خصوص اموال غیر منقول یا منقول  که ضمانت اجرایی دارد ودارای  اعتبار سند رسمی می باشد. برای عمل به وصیت نامه که در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده است رضایت ورثه لازم نیست.  قابل ذکر است ورثه فقط در صورت اعتقاد به جعل وصیت نامه می توانند معترض باشند.

نحوه تنظیم وصیت نامه در دفتر اسناد رسمی شماره 37 در منطقه 3 تهران مثل دفاتر دیگر دفاتر تنظیم می شود قابل ذکر است وصیت نامه عادی یا همان خودنوشت رسمی تر و معتبرتر است چنانچه کسی سواد کافی جهت نوشتن وصیتنامه برای خود نداشته باشد می تواند وصیت خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کند که هیچ  در این صورت هیچ خدشه و خللی بر آن وجود نخواهد داشت.

در وصیت نامه های رسمی با عادی تفاوت هایی وجود دارد که شامل:

  • اعتراض به وصیت نامه رسمی وجود ندارد ولی وصیت نامه عادی می توان اعتراض نمود
  • مفقود شدن وصیت نامه (اگر در دفتر اسناد رسمی ثبت شود دیگر مفقودی معنا ندارد)
  • اعتبار وصیت نامه رسمی
ثبت-سند-در-منطقه-3-تهران
ثبت-سند-در-منطقه-3-تهران

راه های ارتباط با دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران

مدیریت:جناب آقای سید محمود حسینی

تماس :

09122659728

02122780176

02122544915

آدرس:

تهران،اختیاریه جنوبی ، نرسیده به میدان اختیاریه ، نبش کوچه داروخانه ، پلاک278

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دفتر اسناد رسمی شماره 37 تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *